96 Sahtouri St., 18537 Piraeus, Athens, Greece, tel./fax : (+30) 210- 45 38 655 / 45 38 972

Project ηχείων : Nimiel  II

Home

About Us

Location

Audiophile Projects

Amplifiers

Preamplifier

Power Amp

Speakers

BasicBass

Jairo

Nimiel II

Arcos II

Arcos Xnew1.gif (897 bytes)

Older Projects

Mylo

Nimiel

Arcos

Components

Passive

Norway.gif (107 bytes)SEAS

Japan.gif (1617 bytes) KIWAME

France.gif (110 bytes) SCR

Canada.gif (116 bytes) HAMMOND

sk.gif (249 bytes) JJ

Japan.gif (1617 bytes)ALPS

Japan.gif (1617 bytes) ELNA

Japan.gif (1617 bytes) NIPPON CHEMICON

Misc

BINDING POST

Accessories

SOCKET BRUSHES

Library

SEAS archive

Useful Links

Send an E-mail

 

N I M I E L    I I

wpe1.jpg (2629 bytes)

ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ..

Το ερώτημα που είχε τεθεί από νωρίς τον χειμώνα του 2005 σε εμάς εδώ στην MTZ audio, ήταν το αν θα είχε νόημα να προχωρήσουμε στην υλοποίηση και άλλων ηχείων-κιτ πέρα από το BasicBass και το Arcos X. Τα δύο αυτά μοντέλα καλύπτουν δύο πολύ διαφορετικές κατηγορίες τιμής (383 και 2510 ευρώ αντίστοιχα).

Την απάντηση την έδωσαν όχι μόνον πολλοί φίλοι που έδειξαν ενδιαφέρον -αν όχι πείσμα- για δίδρομα ηχεία δαπέδου με το γνώριμο ήχο / κώνο πολυπροπυλενίου της SEAS, αλλά και οι παλαιότεροι κάτοχοι των Nimiel και Arcos (στην πρώτη έκδοσή τους με μονάδες Audax). Αυτοί οι τελευταίοι πρόσθεσαν στην σχεδίαση και εξέλιξη του νέου Nimiel τις απαραίτητες 'πινελιές' αφού η γνώμη τους είχε ειδικό βάρος -αντικειμενικά- για εμάς.

Επιπλέον μας επιβεβαίωσαν ότι σε σχέση με τις αρχικές εκδόσεις των Nimiel και Arcos, οι νέες αποτελούν άξιες συνέχειες με στοιχεία εξέλιξης αλλά με τον ίδιο αέρινο ηχητικό χαρακτήρα.

Το project του Nimiel II απευθύνεται σε χώρους ακρόασης 15 έως 30 m2 με σχετικά χαμηλό προς μέτριο πεδίο ανακλάσεων (δηλαδή όχι πολλές σκληρές-ανακλαστικές επιφάνειες όπως τζαμαρίες ή ακάλυπτο γρανίτη στο δάπεδο και όχι λίγη επίπλωση).

Σχεδιάστηκε για να αξιοποιεί στο έπακρο την αμεσότητα και ταχύτητα του ελαφρoύ κώνου 6.5 ιντσών φτιαγμένου από το -καθιερωμένο εδώ και πολλά χρόνια- πολυπροπυλένιο της SEAS.

Ο στόχος να μπορεί να αναπαράξει υποδειγματικά την ατμόσφαιρα και όλα τα ηχοχρώματα των ανθρώπινων φωνών, γυναικείων και ανδρικών, μας έφερε κοντά στο P17REX/P woofer 6.5 ιντσών της SEAS και στο αλουμινένιο tweeter της ίδιας εταιρείας 25TAC/D.

P17REX_P_Asv.jpg (102849 bytes)

 

25TACD_sv.jpg (117571 bytes)

 

Το σκληρότερο τεστ ακροάσεων -αυτό των μεγάλων ορχηστρών και χορωδιών- απέδειξε ότι το συγκεκριμένο tweeter θέτει εκτός συναγωνισμού με χαρακτηριστική άνεση μια μεγάλη ομάδα από καταξιωμένα υφασμάτινα tweeter του ανταγωνισμού και χωρίς ίχνος τραχύτητας καταξιώνει όλες τις ευρωπαικές εταιρείες ηχείων που το χρησιμοποίησαν (στις διάφορες παραλλαγές μοτέρ και πρόσθιου ακουστικού 'φακού' που κατασκευάζει η SEAS με βάση τον αλουμινένιο θόλο 25TAx/x).

Οσο για το woofer, το P17REX/P, η δημιουργία απαραμόρφωτων και ταυτόχρονα πολύ υψηλών ηχητικών σταθμών SPL, είναι μια μάλλον εύκολη υπόθεση χάρις στην μεγάλη διάμετρο πηνίου φωνής (39mm) και την μεγάλη διαδρομή του κώνου ( 19mm από άκρη σε άκρη ! ).

Οσοι θα ήθελαν να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω μπορούν να επικοινωνήσουνε με την MTZ audio και να κανονίσουν μια πολύωρη μουσική ακρόαση.

 

wpe2.jpg (2629 bytes)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΜΠΙΝΑΣ..

Η σχεδίαση της καμπίνας ενός ηχείου όπως το Nimiel II στηρίχθηκε στις ίδιες αρχές και λεπτομέρειες με εκείνες του 'μεγάλου' μοντέλου του Arcos-X. Ας παραθέσουμε μερικές :

ARCOSX_patoures_sv.jpg (88489 bytes)

ARCOSX_bars_sv.jpg (99048 bytes)

ARCOSX_absorbents_sv.jpg (95611 bytes)

 

 

τοπολογία MMT (lower Midbass, upper Midbass, Tweeter) για μια άριστη τοποθέτηση των μουσικών ερμηνευτών στο κατακόρυφο επίπεδο. Για εμάς στην MTZ audio η τοπολογία αυτή έχει αποδείξει πλέον την ανωτερότητά της στην δημιουργία του στερεοσκοπικού φαινομένου,

 

 

βελτιστοποίηση του πλάτους της μπάφλας (δηλ. του πλάτους του ηχείου) για καθαρότητα στην εστίαση των οργάνων μέσα στον χώρο ακρόασης,

 

 

προσεκτική επιλογή της θέσης της μονάδας υψηλών συχνοτήτων (tweeter) ως προς τις τρεις κοντινές ακμές της καμπίνας του ηχείου για ελαχιστοποίηση των προβλημάτων περίθλασης αλλά και για βελτιστοποίηση της συμπεριφοράς του ηχείου έναντι των ανακλάσεων οροφής και δαπέδου,

 

 

χρήση κατάλληλης πυκνότητας MDF μεσαίου πάχους 22mm για την υλοποίηση μιας αρκούντως στιβαρής καμπίνας ικανής να συγκρατήσει τις μεγάλες στάθμες πίεσης των ηχητικών κυμάτων που θα αναπτυχθούν στο εσωτερικό της,

 

 

κατασκευή πατούρας μεγάλης ακρίβειας για την απόλυτη προσαρμογή κάθε μονάδας στην επιφάνεια της μπάφλας του ηχείου,

 

 

 

κατάλληλη επιλογή των θέσεων των μονάδων χαμηλών συχνοτήτων και του ηχητικού σωλήνα (bass reflex) πάνω στην καμπίνα του ηχείου, για ελαχιστοποίηση των εσωτερικών στασίμων κυμάτων και των εκπεμπόμενων από τον σωλήνα ηχητικών παρα-προιόντων,

 

 

τοποθέτηση κυλινδρικών 'νεύρων' εσωτερικά στην καμπίνα του ηχείου για μείωση των δονήσεων των πλευρών της κατά την ηχητική αναπαραγωγή και μείωση των φαινομένων διαμερισματοποίησης της εσωτερικής κοιλότητας του ηχείου,

 

 

 

 

χρήση 2 διαφορετικών ηχοαπορροφητικών υλικών με δράση σε διαφορετικά επίπεδα : αδρανοποίηση των ξύλινων τοιχωμάτων, αποτελεσματική απορρόφηση των μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων στο εσωτερικό του ηχείου και τέλος αύξηση του φαινόμενου όγκου του ηχείου για περαιτέρω βελτίωση της κάτω συχνότητας αποκοπής της απόκρισης SPL.

 

ξεχωριστή βάση στήριξης του σώματος του ηχείου με το δάπεδο. Η βάση περιλαμβάνει κατάλληλα ελαστικά παρεμβύσματα που απομονώνουν και απορροφούν τις δονήσεις των μεσαίων συχνοτήτων.

 

wpe2.jpg (2629 bytes)

ΤΟ NIMIEL II   ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ..

Οπως και για τα υπόλοιπα project ηχείων της MTZ audio, έτσι και για το Nimiel II χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ανάλυσης χαμηλών συχνοτήτων LFA, από το οποίο προέκυψε μια ιδανική τιμή όγκου 45 lt για το εσωτερικό της καμπίνας και μια κάτω συχνότητα αποκοπής στα 37Hz.

Το καθοριστικό σημείο της σχεδίασης της καμπίνας του ηχείου -όπως πάντα- ήταν η ελαχιστοποίηση των δευτερευόντων συντονισμών- χρωματισμών που θα εκπέμπονταν από τον ηχητικό σωλήνα και τις επιφάνειες των μονάδων μεγαφώνων.

Στο σχήμα που προηγείται απεικονίζεται η απόκριση SPL (εγγύς πεδίου) του ηχητικού σωλήνα όπως προσομοιώνεται από το συγκεκριμένο λογισμικό. Πέρα από την ωφέλιμη συχνότητα συντονισμού του σωλήνα στα 40Hz, παρατηρούμε τις δευτερογενείς εκπομπές, η στάθμη των οποίων κρατιέται αρκετά χαμηλή χάρις στην κατάλληλη επιλογή της θέσης/ύψους των μονάδων και του σωλήνα στο μπροστινό μέρος της καμπίνας του ηχείου.

Εκείνο που είναι ενδιαφέρον είναι το ότι η προσομοίωση αυτή αφορά μια καμπίνα ηχείου Nimiel II χωρίς κανένα απολύτως ηχοαπορροφητικό υλικό. Στην πραγματικότητα, η παρουσία των ηχοαπορροφητικών υλικών αλλά και του κυκλώματος crossover συμπιέζει (μειώνει) δραστικά τους χρωματισμούς αυτούς.

Στο σχήμα που ακολουθεί παρατίθεται η εργαστηριακή μέτρηση της εκπομπής του ηχητικού σωλήνα ενός ολοκληρωμένου ηχείου Nimiel II δηλαδή με όλα τα απαιτούμενα ηχοαπορροφητικά υλικά. Πράγματι η σχεδίαση επαληθεύεται πολύ καλά.

 

wpe2.jpg (2629 bytes)

ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ / CROSSOVER..

 

NIMIIpic3sv.jpg (231142 bytes)

Σε κάθε περίπτωση ηχείου δαπέδου με δύο woofer και ένα tweeter (MMT) η τοπολογία του κυκλώματος crossover πρέπει εκτός από το να εξασφαλίζει μια άριστη συνεργασία των αποκρίσεων φάσης των επιμέρους ακουστικών κλάδων (για άριστη 'σκηνική παρουσία' του ηχείου), να δίνει στο τελικό ηχείο μια όσο το δυνατόν πιο επίπεδη και ωμική σύνθετη αντίσταση.

Το κύκλωμα που τελικά προέκυψε με την βοήθεια του γνωστού σχεδιαστικού λογισμικού CALSOD και δεκάδων ωρών ακροάσεων και δοκιμών φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

Σε μια προσπάθεια να μπορέσει το Nimiel II να λειτουργήσει 'συνδυαστικά' με το πεδίο αντήχησης (δηλ.ανακλάσεων) ενός καλού ή μέτριου χώρου ακρόασης, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην (ανηχοική) απόκρισή του στην περιοχή 500-3500Hz. Η προσεκτική ακρόαση του ηχείου σε πάρα πολύ μεγάλες ηχητικές στάθμες μέσα σε τυπικά δωμάτια μας δικαίωσε.

Στο παραπάνω σχήμα απεικονίζεται η (ανηχοική) απόκριση ηχητικής ισχύος (που είναι διαφορετική από την στάθμη SPL) του ηχείου σε απόσταση 1m και επί του άξονα της μονάδας υψηλών συχνοτήτων (tweeter). Ο 'συνδυασμός' της με το πεδίο ανακλάσεων του χώρου αναμένεται να φέρει το αρτιότερο ηχητικό αποτέλεσμα.

Τέλος σε ότι αφορά την συνεργασία των δύο ακουστικών κλάδων του ηχείου (δηλ. εκείνου των χαμηλών συχνοτήτων με τον αντίστοιχο των υψηλών) και με την βοήθεια του παρακάτω σχήματος, εύκολα παρατηρούμε ότι η συχνότητα διασταύρωσης είναι 2000Hz και ότι η 'φασική' συνεργασία των δύο κλάδων είναι πάρα πολύ καλή.

 

Και επειδή όλοι οι χώροι ακρόασης δεν είναι φυσικά ίδιοι, το κύκλωμα crossover του Nimiel II περιλαμβάνει μια αντίσταση με κυμαινόμενη επιτρεπτή τιμή, ώστε να μπορεί ο κάτοχος του ηχείου να προσαρμόσει το ηχητικό αποτέλεσμα στα δεδομένα του δικού του χώρου αλλά και στις προσωπικές του προτιμήσεις.

Πολλοί DIYers στρέφονται τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή των crossovers χωρίς πλακέτα/pcb, δηλαδή σε αυτό που ονομάζουμε 'hardwired' υλοποίηση. Οι γειώσεις σε τέτοιες υλοποιήσεις είναι κατά πολύ ανώτερες εκείνων που προσφέρει ένα κοινό pcb, γεγονός που αν συνδυαστεί με τα μεγάλα στιγμιαία ρεύματα ενός ηχείου σίγουρα τους δικαιώνει..

Φυσικά οι λεπτομέρειες μιας τέτοιας υλοποίησης είναι πολλές και σημαντικές, όμως η MTZ audio παρέχει (προφορικές) οδηγίες που θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς.

Σε ότι αφορά την στέγαση των hardwired crossovers, παρέχονται αισθητικά άρτιες λύσεις, κατάλληλα προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του καθενός..

arcos_x_cross_boxed.jpg (97439 bytes)

 

wpe2.jpg (2629 bytes)

ΠΕΡΙ ΦΟΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ..

NIMIIpic4sv.jpg (199757 bytes)

Το αναφέρουμε σε πολλά σημεία στην ιστοσελίδα της MTZ audio : η έκφραση 'εύκολο-δύσκολο φορτίο' χρησιμοποιείται πολύ συχνά μεταξύ των φίλων του 'audiophile' ήχου. Αλλοι αποκαλούν εύκολα φορτία για έναν ενισχυτή τα ηχεία που έχουν υψηλή ευαισθησία και δύσκολα εκείνα με χαμηλή ευαισθησία. Εμείς αντιλαμβανόμαστε το χαρακτηρισμό ενός ηχείου σαν εύκολο φορτίο μόνον με βάση τα στιγμιαία ρεύματα που αυτό θα απαιτήσει από τον ενισχυτή που θα το οδηγήσει και -το σημαντικότερο- από τα προβλήματα που θα προκαλέσει στην ανάδραση και το τροφοδοτικό του.

Βέβαια, το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο για να μπορεί να εξαντληθεί μέσα σε μερικές γραμμές κειμένου. Ετσι προτιμούμε να συνοψίσουμε πολύ απλά τον στόχο που θέσαμε από την αρχή για το διάγραμμα της σύνθετης αντίστασης και του Nimiel II : επίπεδη στην συχνότητα και καθαρά ωμική (δηλαδή με όσο το δυνατόν μηδενική γωνία ορίσματος). Στο παρακάτω σχήμα απεικονίζεται πολύ καλά η φιλοσοφία αυτή.

Το μέτρο της αντίστασης αποκλίνει ελάχιστα από τα 5Ω ακόμα και σε συχνότητες πολύ πάνω από το άνω όριο των 20kHz ! Φυσικά κάτω από τα 500 Hz η παραλληλία των εμπεδήσεων των δύο woofers προσδίδει στο ηχείο μια συνολικά εμπέδηση κάτω από τα 4-5Ω. Η ελάχιστη τιμή αγγίζει τα 3Ω περίπου στα 200 Hz, τιμή που δεν μπορεί να διορθωθεί στα πλαίσια ενός παθητικού κυκλώματος crossover..

Αντίστοιχα το όρισμα της συνολικής εμπέδησης του ηχείου με δυσκολία ξεπερνά τις +/- 15 μοίρες στην περιοχή 200-40000Hz.

Tο ακουστικό αποτέλεσμα κολακεύει ακόμα και τους μέτριας τροφοδοσίας τελικούς ενισχυτές..

 


N I M I E L  I I speaker kit

λιανική τιμή διάθεσης του πλήρους κιτ ζεύγους ηχείων : 1275 ευρώ

(περιλαμβανομένου ΦΠΑ 19%)


Τεχνικές Προδιαγραφές

δύο δρόμων, τριών μονάδων μεγαφώνων (ΜΜΤ),

κομψή καμπίνα από στιβαρό 22mm-MDF, έτοιμη προς βαφή

σχεδίαση bass-reflex με συχνότητα συντονισμού στα 40 Hz,

tweeter: 25TAC/D, Αλουμ.θόλος, 25mm, SEAS,

woofers: P17REX/P, κώνος πολυπροπυλενίου 6.5'', SEAS,

ολικός εσωτερικός όγκος: 45 lt,

εξωτ.διαστάσεις σε mm: 244x1124x254 (WxHxD),

συχν.αποκοπής της απόκρισης SPL (-6dB): 35Hz-35kHz,

μέση ευαισθησία SPL (50-1400Hz): 92dB SPL / 1m / 2.83Vrms input (anechoic),

μέγιστη συνεχής πρόσληψη ισχύος: 150W rms ανά κανάλι,

μέγιστη στιγμιαία πρόσληψη ισχύος: 250W peak ανά κανάλι,

σύνθετη αντίσταση: 5 Ohms (+/- 15μοίρες),

συχνότητα διασταύρωσης : 2 kHz.

πλήρες κιτ ηχείου που περιλαμβάνει καμπίνες (άβαφες), βίδες, απορροφητικά υλικά, μονάδες μεγαφώνων SEAS, υλικά για το κύκλωμα crossover, ηχητικό σωλήνα, καλωδίωση, βάση ηχείου, ελαστικά παρεμβύσματα βάσης. Δεν περιλαμβάνεται η πλακέτα-PCB, το εξωτερικό κουτί στερέωσης για το κύκλωμα crossover και οι επίχρυσοι ακροδέκτες τύπου μπόρνας. Με τα παραδιδόμενα υλικά το crossover μπορεί να υλοποιηθεί σε hardwired μορφή στο εσωτερικό της καμπίνας εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής του κιτ.


Σχέδια

Σημ. : η παρακάτω εικόνα οδηγεί σε αρχείο τύπου pdf.

 NIMIELII_Enclosure_Y02-145_00-003vAp1_s.jpg (61018 bytes)


To copyright των φωτό που προηγήθηκαν ανήκει στον ιδιοκτήτη των εικονιζόμενων ηχείων και όχι στην MTZ audio.


 

Copyright © 2005-2007, MTZ AudioTM , website v.7.1, last update : January 27th, 2007

PLEASE READ CAREFULLY THIS DISCLAIMER : MTZ Audio staff do their best to ensure that all material -technical or not- presented in this website is accurate and correct; however MTZ Audio holds no responsibility for this. In a similar manner, should anyone claim to have been harmed directly or indirectly by the use of technical information presented in this website, MTZ Audio will not be liable for such claims.